• Adamantium : Part 1

    Tajuk asal : Si Bodoh Sedang Belajar Bercinta
    "Janganlah pergi tinggi2 sangat, nanti saya gayat" aku tengok bawah. Tak tertelan air liur. Tingginya dia bawak aku. Aku pandang muka dia. Dia tak perasan pada mulanya, bila dia intai guna ekor mata, baru dia nampak yang aku dah membiru, pucat, gayat, takut jatuh. Dia perlahankan pemanduan dia. 

    "Kenapa ni?"

    "Saya gayatlah, takut tempat tinggi"

    "Tak perlu takut, saya kan ada." Dia ukir senyuman untuk aku. Pamerkan barisan gigi putih dia yang berseri2 tu. Hilang sikit galau aku, tapi risau tu masih ada. Dia kemaskan pautan tangan dia pada tangan aku. Galau aku hilang lagi, risau aku kurang sedikit demi sedikit. Aku pandang lagi muka lelaki yang bawa aku terbang tinggi2 ni. 

    Dia lelaki yang buat aku jatuh cinta semula. Selepas bertahun2 hati aku tak bertandang tamu bernama sayang itu, tiba2 dia ketuk nak masuk. Aku buka pintu seluas-luasnya. Biarkan dia masuk. Biarkan dia spray satu hati aku ni dengan perkataan cinta, kasih, sayang, rindu. Aku bahagia. Hati aku berbunga. Itu pun dia yang tanam bunga2 tu. Mengkar saban hari. Bahagia tu, macam hadiah dari Tuhan utk aku, setelah sekian lama tak merasa gembira. 

    Lelaki itu memahami aku, menghargai aku sebagai seorang wanita, sebagai seorang kekasih, dan sebagai seorang kawan yang dia cintai. Aku juga begitu. Makin hari, semakin aku sayang, semakin kuat, semakin aku tak boleh renggang dengan dia. Macam ada gam yang lekat aku pada dia. Aku tak tahu bagaimana nanti satu hari kami terpaksa berpisah. Biarlah lafaz akad yang satukan kami, dan lafaz cerai terkubur dengan akad tersebut. Tak sanggup aku mendengar perkataan Cerai itu. Tak sanggup aku bergetar-gegar bersama Arasy Allah tatkala dia lontarkan perkataan tajam itu. 

    Hadi berhenti. 

    "Dah sampai" ujarnya perlahan. Kami mendarat di kepulan awan tebal. 

    "Apa nama tempat ni?" 

    Hadi senyum. Dia tarik aku ke dalam dakapan dia. "Ini langit ke tujuh sayang." Satu badan aku bergetar. Nafsu aku berkocak. Jantung berdegup kencang. Macam ada taufan puting beliung, berpusing2 dalam jantung. Aku terketar2 mencari ayat yang sesuai untuk balas simbol cinta dia yang maha agung ini. 

    "I couldn't imagine of being anywhere else, just to be beside you" Dia kemaskan dakapan.

    *****

    Aku Ara, dia Hadi. Kami bercinta. Senang je kan konsep dia? Satu pasangan lelaki perempuan, berkongsi perasaan menaruh hati pada satu sama lain, dua perasaan kasih bertaut, bahasa novel dia, Cinta. Kalau aku nak bermukadimah tentang detik perkenalan bla-bla-bla, nanti rating blog ni jatuh. I don't wanna beat around the bush, lets just start.

    Kami jumpa sebab sama tempat kerja. Dia masih freshie dan aku dah agak berpengalaman di tempat kerja. Kami jarang jumpa, sebab aku handle bahagian lain, dia di bahagian lain. Org kata jodoh tak ke mana, akhirnya kami berjumpa, dan bagi dia, it was love at first sight. Bagi aku? Naaa...sapa laki tu?

    End up, kitorang bertukar nombor telefon, itu pun lepas beberapa cubaan dari dia nak mengorat aku. Aku jual mahal, sebab aku masih tak percaya yang dia betul2 nampak aku sebagai suatu yang serius buat dia. Sampailah mesej dia berbunyi.

    "Hadi nampak Ara dalam masa2 akan datang. Dengan Hadi. Together."

    If that was a pick-up line, I'm hooked. Simple, dan straight forward. Kami berpacaran.

    Kau pernah rasa bercinta tu sampai too good to be true? Aku sedang mengalaminya sekarang. Kitorang di langit ke tujuh, dia, aku, cinta, bersama. Urgh, aku boleh muntah kalau aku tak bercinta, dan membaca cerita cinta macam ni. Korang doakan aku dan dia sampai Jannah k. *blergh, bosan, sikit2 until Jannah, sikit2 until Jannah. 

    Aku nak bercinta dengan dia, sekarang, hari ni, esok, sampai rasa cinta tu mati dalam hati manusia. *which it won't. :)

    ...bersambung.

    26 comments → Adamantium : Part 1

    1. Ugh, gayat di langit ke tujuh =P ehehehehehe cepat2 sambung ye Anas ^_^ Adamantium? Apa tuu?

    2. Yer. Cinta itu indah. awwwhhh! Rindu bercinta. ermm ermm

      Haa, cecepat update anas! ehhe

    3. Okeh..cite ni best sangat. Please sambung laju2. :D

    4. can't wait for part 2! :)

    5. nice storryyy. hahaha cepat sambung. so kira follow terus ah ni hahaha.

    6. wahhhh banyak betul idea :D terbaikkk habis :D

    7. Sambung lagi Anass!!!

    8. Tajuk asal : Si Bodoh Sedang Belajar Bercinta

      kemain tajuk asal dia. hehe. cepat lah sambung. lain macam cerita ni. hehe

    9. Anas, nak jugak pergi langit ke tujuh :( Bawak I please :/

      *Muntah sekawah. Haha

      I love this. Nak sambung next part pulak ^^

    10. Amboi sangat introduction dia tu. Sampai langit ke-7 gituuu!

    11. kemahen lagi abang anas. smpai langit ke7.. ecah sempat baca into je lah ni. skrg je boleh on9 -.-

    12. @Elina : gayat boleh pasang tali ok. hehe

    13. @Scha : Rindu bercinta? Silalah bercinta lagi. hehe

    14. @IsmiAna : terima kasih Ana. :)

    15. @AnisIfham : thanks Anis :)

    16. @NajlaMohayidin : terima kasih Najla :)

    17. @wan : terima kasih wan :)

    18. @azwarSyuhada : dah sambung dah Azwar :) terima kasih sudi baca.

    19. @azwarSyuhada : dah sambung dah Azwar :) terima kasih sudi baca.

    20. @budak : kemaen kan, hehe.

    21. @aimiSyafiqah : jom I bawak melawat kawasan jelah, tp nak lelama nnt kena bayar tol. haha. Terima kasih sudi baca ya.

    22. @Farah : kan..nak pg? hehep

    23. @aisyahAz : takpe Cah, slow2. awak tu busy. hehe

    24. sweet mcm lolipop maaa... hihihi.. indah nya di lamun cintaaa ... haha

    25. @syazrahTarmin : kan. tapi bila dah break, pahit mcm ubat.

    26. Langit ke-7 pula.. xD