• Anasyg Personally 11 : Cuba 2.0

    Link Cuba edisi pertama. 


    Assalamualaikum. Mari menguap beramai2, sbb mengantuk nak menunggu aku update, oh n to d fact that, dah 2 minggu aku x update. Aku ialah seorang blogger yg paling sedih sekali. *tunding jari pada diri sendiri. 

    Anyhow, entry Anasyg Personally kali ni, pendek je, walaupun sebenarnya aku ada truck-load of stories yg aku nak share ngan korang. Camne aku buat reunion ngan one of my best girl friend ever, slps 6 thun x jumpa, sekali dh jumpa...pergh, 6 jam non-stop story-mory, camne pengalaman aku first time attend night-garden wedding kat taman botani, pegi mancing ikan kat tasik tinggal (tasik tinggal bukan org panggil lombong ke?hmm...musykil beta), dan beberapa citer minor yg lain. *insha Allah, nnt aku citer kat entry lain ok. 

    Tapi...hero entry ni ialah, this upcoming Ramadhan. YAY! Mari tahan diri dari korek idong. *this is as filthy as I can get. Korang boleh baca entry Cuba yg pertama aku post sebelum ni. Ala2, wish list aku dgn sepupu aku utk setiap Ramadhan yg akan menjengah kelak.

    Utk senangkan keje aku sbg penaip blog ni, dan menyenangkan keje korang utk membaca, aku bullet-points kan aje wish list utk Ramadhan kali ni ok. 

    -sempurnakan puasa wajib di siang hari. 
    -tambah dgn ibadat sunat di malam hari.
    -nak bersungguh2 cukupkan 30 hari tarawikh.
    -dan yg paling penting, nak jumpa Lailatul Qadr. *amin

    Kenapa aku letak 4 je? Sebab, aku lebih suka fokus pada beberapa perkara seperti di atas, utk hias-indahkan amalan di bulan puasa aku ni. Bg aku, ini lebih baik dr korang canangkan kat laman sosial korang tu utk capai mcm2, tp last2, puasa di siang hari tu pun belum tentu diterima oleh Nya. *naudzubillah. 

    Kira ni baby steps lah ni. Ok? Mari sama2 kita baca niat puasa. #Eh? 


    p/s: insha Allah akan merajinkan diri melepak di blog2 yg dah lama tak jenguk sebelum ni. Jumpa saya di, The Malay Male, Syahira Adisa, dan Angel Wears Gucci. *buat pe kat sana? Hey, blogwalk le...daa. 

    SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA KAWAN2 BLOGGER SEMUA. 

    6 comments → Anasyg Personally 11 : Cuba 2.0

    1. Selamat berpuasa jugak anas :)
      Semoga Ramadhan kali ini membawa seribu makna.

      p/s: can't wait to read your truck-load of stories tu ;)

    2. cukuplah yg 4 tu kan, jgn byk2 nnt yg dikejar tak dpt, yg dikendong berciciran..perghhh!

      Kak ton nak ucapkan selamat berpuasa jugak, ala kira halal lah ni ada jugak update belum bertahun lagi mcm org ni (tunding jari pd diri sendiri) eh tunding ke tuding har? Ahh.. abaikan yg penting esok puasa.. adui, panjangnye komen -.-

    3. Selamat Menjalani Ibadah Puasa Anas :D

    4. selamat berpuasa penuh

    5. salam ramadan.

    6. interface baru nampak. hehe happy berpuasa huihui